همسر و فرزندان امام زمان(عج)

بزرگترین وبلاگ معصومین

همسر و فرزندان امام زمان(عج)


 

آيا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)زن و فرزند دارد؟

در زمينه همسر و فرزند داشتن امام زمان (ع) به دو دسته از روايات بر مي خوريم بر اساس اين دو دسته از روايات گروهي معتقدند که امام زمان (ع) همسر و فرزنداني در دوره غيبت دارند و بر طبق بخش ديگري از روايات عده اي معتقد شده اند امام زمان (ع) زن و فزند داشتن شان يقيني نيست. آن کساني که مي گويند امام زمان(ع) زن و فرزند دارند به سه دليل تمسک جسته اند:
?- قواعد کلي: يعني بر طبق احکام اسلام يکي از سنت هاي مهم پيامبر اکرم (ص) ازدواج است که امام زمان (ع) به رعايت سنت هاي پيامبر (ص) از همه مردم اولي است.
?- روايات : به عنوان مثال سيد بن طاووس در جمال الاسبوع مي فرمايد: روايتي با سندهاي متصل يافتم که حضرت ولي عصر (ع) را اولاد بسياري است در شهرهاي کرانه دريا که آن ها هر کدام والي و حاکم اند ...
?- دعاها: در برخي از دعاها اشاره اي به اهل بيت امام زمان (ع) به ميان آمده است مثل يا مولاي يا صاحب الزمان صلوات الله و علي آل بيتک ... علي اهل بيتک ... روي هم رفته اين موارد به زن فرزند داشتن امام زمان (ع) دلالت دارند.
مرحوم کفعمي در کتاب مصباح نقل کرده است که بر طبق روايتي همسر آن حضرت از نسل عبد العزي پسر عبدالمطلب مي باشد ... (لازم به تذکر است که به روايات مذکور از جهات مختلف ايرادهايي وارد کرده اند که در اين باره به کتاب يکصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان (ع) صفحه ??? و ??? و ??? مراجعه کنيد.)
در مقابل دلايلي هم اقامه شده است که آن حضرت حداقل هم اکنون فرزندي ندارد از جمله آن ها روايتي است که مسعودي از علي بن ابي حمزه ابن السراج و ابن سعيد مکاري نقل مي کند که آن دو مي گويند به خدمت امام رضا (ع) رسيديم. علي بن ابي حمزه عرض کرد«از پدرانت روايت کرده ايم که امام از دنيا نمي رود تا فرزندش را ببيند.» حضرت فرمودند: «آيا در اين حديث روايت کرده ايد الاالقائم» عرض کردند: «بلي»، يا در روايت ديگر دارد: امامي وجود ندارد مگر اين که فرزندي دارد جز امامي که حسين (ع) براي او از قبر بيرون مي آيد او فرزند ندارد و ...
به هر حال اگر چه همسر و فرزند داشتن آن حضرت محتمل است، اما در بررسي اخبار و احاديث وارده روايت معتبري که موجب اطمينان باشد به چشم نمي خورد، يا در عين حال نه زن و فرزند داشتن و نه زن و فرزند نداشتن هيچ کدام با احکام اسلام منافاتي ندارد؛ چرا که نکات منفي ترک تاهل به جهت برخورداري امام (ع) از نيروي عصمت متوجه امام(ع) نمي باشد. در مورد خصوصيات خاص و دقيق همسر و تعداد فرزندان مطلبي خاص در روايات به چشم نمي خورد.



آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس *

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: امام زمان عج، ،
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 13 / 3 / 1393
زمان :


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.